Hövding cykelhjelm udløst ved fejl

Er din Hövding cykelhjelm udløst ved fejl? Så har vi nogle gode råd til hvordan du skal forholde dig ved en reklamationssag.

Det første du skal finde ud af, om det overhovedet er en reklamationssag du står med. Det er nemlig IKKE en reklamationssag, hvis din Hövding cykelhjelm er udløst pga. fejlagtig brug.
Hvis du f.eks står af den cykel og begynder at gå rundt med din hjelm, uden at slukke den, vil det være fejlagtig brug. Hövding beskriver i detaljer, hvordan hjelmen skal bruges, og hvad du IKKE må gøre når hjelmen er aktiveret. Så undersøg i første omgang om hjelmen er udløst ved fejlagtig brug.

Hvis Høvding hjelmen ER udløst ved en fejl, er du med stor sandsynlighed ret til at få den byttet/repareret/refunderet, alt efter hvad aftalen er med den forhandler du har købt hjelmen hos.

Så hvis du står med en Høvding cykelhjelm der er udløst ved en fejl, skal du:

  • Gemme hjelmen (Hövding vil måske have den ind til tjek)
  • Kontakte den forhandler du har købt hjelmen hos.
  • Udfylde eller få forhandleren til at udfylde et reklamationsskema
  • Afvente svar fra Hövding/forhandleren

Vores erfaring er at der normalt ikke går mere end 5-7 hverdage, inden der er svar på om du vil modtage en ny Cykelairbag.

I alle de tilfælde vi kender til, har Hövding været både gode og hurtige til at sende en ny hjelm af sted, så længe hjelmen er blevet udløst ved en fejl.

BEMÆRK!
Dette er blot en anbefaling til hvordan du skal forholde dig hvis din hjelm bliver udløst ved en fejl.
Vi kan hverken håndterer eller garanterer for reklamationer. Der er UDELUKKENDE Hövding eller Hövdings forhandler der 100% kan fortælle dig hvordan du er stillet i forbindelse med en reklamation.

Så derfor, tag ALTIS kontakt til den forhandler vor du har købt din Hövding, hurtigst muligt efter den er blevet udløst ved en fejl.